سرخط خبرها

معاون امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از برگزاری دومین همایش تخصصی فرش نهاوند در ۲۱ مرداد خبر داد و گفت: این رویداد با هدف معرفی ‌و تلاش برای احیای برندهای فرش نهاوند مانند عشوند و گل حیدر برگزار می شود.

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین ، مهدی خورشیدی افزود: همایش فرش دستباف با همکاری انجمن ها و تشکل های فرش دستباف و فعالان این صنف تدارک دیده شده تا در اعتلای این هنر صنعت گام موثری برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بخش های مهم این رویداد تجلیل از پیشکسوتان و برترین های رشته های تخصصی فرش از جمله رنگرزی، رفوگری و مرمت، طراحی، چله کشی و بافندگی است.

معاون امور بازرگانی اداره کل صمت استان همدان گفت: همزمان با این همایش تخصصی، نمایشگاه فرش دستباف با مشارکت بافنده های نهاوندی به منظور نمایش تولیدات حوزه صنایع فرش برای بازدید عموم مردم دایر می شود.

وی با تاکید بر حمایت از بافندگان فرش تصریح کرد: در این نمایشگاه ۲۱ غرفه به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان این شهرستان قرار گرفته تا دست بافته های خود را بدون حضور واسطه و دلال به صورت مستقیم به فروش برسانند.

نمایشگاه فرش دستباف نهاوند از ساعت هشت صبح تا هشت شب پذیرای علاقه مندان و دوستداران هنر اصیل فرش دستباف است.

بر اساس آخرین گزارش ها هم اینک ۱۸۰ کارگاه فرش بافی در استان فعال است که در هر کارگاه چهار تا ۱۰ نفر مشغول فعالیت هستند و تعدادی هم با نصب دار قالی در منزل به این رشته می پردازند.

فرش دستباف نهاوند طرح های متنوعی از جمله لچک ترنج، درختی و عشوند دارد که به تازگی طرح عشوند، در میان دکوراتورها و مردم از محبوبیت بالایی برخوردار شده است.

فرش دستباف عشوند نهاوند یک ترنج گرد یا اصطلاحا شمسه دارد و رنگبندی شاد این فرش دلیل اصلی محبوبیت آن است.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location