سرخط خبرها

سمیه شفائی- خبرنگار

بانوان جهادگر نهاوندی که قصه آنان ورد زبان‌ها شد و با تقدیر مقام عظمی ولایت جانی تازه گرفتند؛ امروز نیز در تولید و کارگاه‌های خرد خانگی فعالیت دارند.

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین ، گره خوردن نام نهاوند با جهاد و شهادت برکسی پوشیده نیست، حتی آنجا که رهبر معظم انقلاب از بانوان جهادگر نهاوندی تقدیر می‌کنند، زمانی که در سخنرانی خود از میان نام هزاران شهر بزرگ و کوچک، نام نهاوند بر زبانشان جاری شد و از میان صدها گروه جهادی مردمیِ فعال در عرصه مبارزه با کرونا، از گروه جهادی بانوان نهاوند یاد می‌کنند؛ بانوانی که جهادشان از همان بدو انقلاب و دوران دفاع مقدس با پشتیبانی رزمندگان در پشت جبهه آغاز و نسل به نسل به دخترانشان رسید تا به وقت لزوم، در جبهه جهاد حضور یابند.

این قصه، قصه بانوان جهادگری است که ورد زبان‌ها شدند، دو گروه جهادی شهید سلیمانی و گروه جهادی سلامت کاران امام رضا(ع) از جمله گروه‌های جهادی هستند که با تقدیر مقام عظمی ولایت جانی تازه گرفتند و امروز تولید کارگاه‌های خرد خانگی دارند.

طاهره روستایی مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی یکی از بانوان جهادگر نهاوندی است که با همکاری خواهرش و تیم بسیج جامعه پزشکی در روستاهای محروم نهاوند خدمات رسانی می‌کنند، گفتگویی با این بانوی جهادگر نهاوندی داشتیم.

مؤسس گروه جهادی شهید سلیمانی شهرستان نهاوند اظهار کر: تا پیش از کرونا در روستاها با کمک بسیج جامعه پزشکی ویزیت رایگان انجام می‌دادیم و با جمع آوری دارو به پزشکان در کمک رسانی به روستاهای محروم کمک می‌کردیم، با شیوع ویروس کرونا و کمبود ماسک در شهرستان، با کمک دکتر تکلو به تولید و توزیع ماسک پرداختیم.

طاهره روستایی گفت: با مشورتی که با دکتر تکلو داشتیم تصمیم گرفتیم تولیدی ماسک بزنیم.

وی افزود: کار را از خانه پدری و پایگاه شروع کردیم و در خانه پارچه را برش می‌زدیم و بسیجیان پایگاه ماسک‌ها را می‌دوختند، سپس با دستگاه اتوکلاو دکتر تکلو استریل می‌کردیم و بسته‌بندی‌های ماسک را در اختیار مردم قرار می‌دادیم.

مؤسس گروه جهادی شهید سلیمانی شهرستان نهاوند تصریح کرد: پیش از این با کمک خواهرم و بسیج جامعه پزشکی در روستاهای محروم ویزیت رایگان ارائه می‌دادیم و بسته های معیشتی در اختیار خانواده های بی بضاعت می گذاشتیم.

وی گفت: پس از اینکه رهبر انقلاب بانوان نهاوندی را مورد تقدیر قرار دادند، شوق و ذوق بانوان برای کمک رسانی چند برابر شد.

روستایی افزود: با وجود اینکه پیش از کرونا توزیع بسته‌های معیشتی را در کنار ویزیت رایگان داشتیم اما مکانی را اجاره کردیم و به کمک بسیجیان و خیرین بسته های معیشتی را تهیه و در بین خانواده های بی بضاعت توزیع می‌کردیم .

روایت بانوان جهادگر نهاوندی؛ از فعالیت در گروه جهادی تا کارآفرینی وی اظهار کرد: پس از کرونا تصمیم گرفتیم که کارگاه خیاطیمان را افزایش دهیم و به نوعی ماهیگیری را به بانوان بدسرپرست و بی بضاعت علاقه مند به خیاطی آموزش دهیم .

مؤسس گروه جهادی شهید سلیمانی شهرستان نهاوند افزود: امروز کارگاه‌های خرد و کوچک خانگی خیاطی را در کنار کارگاه بزرگ و آموزشی خیاطی در آستان مقدس شاهزاده محمد و علی(ع) داریم .

وی تصریح کرد: سپاه ناحیه نهاوند اولین قدم را برای ما برداشت و دوخت لباس‌های بسیجیان و گردان‌ها را به ما سپرد اما در حال حاضر از کارگاه‌های بزرگ پارچه تحویل می‌گیریم و لباس تحویل می‌دهیم .

روستایی گفت: امسال به برکت کارگاه‌های خرد خانگی و کارگاه آموزشی و تولیدی که داریم آغاز کار دوخت چادرهای عربی اصیل را زده‌ایم و در بحث عفاف و حجاب ورود پیدا کرده‌ایم و چادر را با قیمت مناسب در اختیار بانوان قرار می‌دهیم.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location