سرخط خبرها

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: آن زمان در جبهه‌ها فضای معنوی حاکم شده بود و جبهه‌ها تبدیل به دانشگاه انسان‌سازی شده بود.

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین ، سرهنگ علی مختاری در جمع طلبه‌های خواهر شهرستان نهاوند ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس یک نگین درخشان، گنجینه تاریخی و یک مقطع تاریخی از انقلاب اسلامی است که تبدیل به نگین ارزشمند و نورانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران شده است.

وی گفت: ۳۱ شهریور ماه سال ۵۹ آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، کشور عزیز ما شرایط آمادگی برای دفاع را نداشت و این در حالی بود که ۴۴ کشور به عراق تجهیزات می‌دادند و ۱۶ کشور نیروی نظامی عراق را تامین می‌کردند و این را از غنائم و اسرای جنگی می‌توان، فهمید.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به نقش کلیدی حضرت امام خمینی (ره) افزود: در این بین نقش کلیدی و پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) که هدایت کشور را برعهده گرفته بود، بسیار اثرگذار بود.

وی با بیان اینکه سنگینی حوادث انقلاب همیشه به دوش امام(ره) بوده است، تصریح کرد: اگر ‎‏دلگرمی‌های امام خمینی (ره) نبود، مردم نمی‌توانستند این همه مشکلات را تحمل کنند؛ در اوج نا امیدی امام (ره) با یک جمله که «‏‏دزدی آمده و سنگی انداخته و در رفته است‏‏»، مردم را آرام‏‎ ‎‏کردند.

مختاری بیان کرد: آن زمان در جبهه‌ها فضای معنوی حاکم شده بود و جبهه‌ها تبدیل به دانشگاه انسان‌سازی شده بود.

وی گفت: جنگ چیزی که دشمنان به دنبالش بودند، نبود، و امروز در حال تحریف تاریخ به خصوص تاریخ دفاع مقدس هستند که باید مراقب این تحریفات باشیم .

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند کوچک اما در حوزه دفاع مقدس فعال است، در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، ۱۶ هزار نفر رزمنده از شهرستان نهاوند به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند که از این تعداد یک هزار و ۶۰۰ نفر جانباز، ۹۲ نفر آزاده و ۸۵۳ نفر شهید تقدیم انقلاب شده است.

وی با اشاره به نقش بانوان طلبه حوزه‌های علمیه در تربیت و تعالی افراد افزود: نقش بانوان را در دوران دفاع مقدس نمی‌توان نادیده گرفت، تا جایی که مقام معظم رهبری در سخنان خود طی سال‌های اخیر دو مرتبه از این بانوان یاد کرده‌اند.

مختاری از توطئه‌ها و نقشه‌های استکبار جهانی برای ایران اسلامی نام برد و گفت: استکبار جهانی تا به امروز توطئه‌ها و دسیسه‌های بسیاری برای ایران طراحی کرده است که همه به شکست منجر شده، حتی قصد تجزیه ایران را داشتند که جوانان این مرز و بوم اجازه این کار را ندادند.

وی افزود: صاحب این کشور کسی دیگر است که انقلاب و نظام را حفظ کرده است، این انقلاب به برکت خون شهدا به اینجا رسیده که امروز در جهان اقتدار دارد. فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بیان کرد: دشمن با جنگ فرهنگی و رسانه‌ای قصد دارد هویت را از زنان و دختران ما بگیرد اما آینده از آن انقلاب اسلامی است و افول آمریکا نزدیک است.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location