سرخط خبرها

 سمیه شفائی - خبرنگار

1 مرداد 1403

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند اشاره‌ای به آمار موالید ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ کرد و گفت: در این مدت تعداد ۴۱۳ ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹۲ ولادت ۱۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین ، معصومه مهرزاد اظهار کرد: پروژه سببی و نسبی به زودی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید، این پروژه نیازمند سیستم‌های به روز است که توانسته‌ایم این سیستم را در شهرستان راه‌اندازی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به آمار موالید ۱۲ ماهه سال ۴۰۲ ۱ و ۱۴۰۱ بیان کرد: در این مدت تعداد یک هزار و ۹۵۹ ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (یک هزار و ۹۶۵ ولادت) ۰/۳ درصد کاهش یافته است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند اشاره‌ای به آمار موالید ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ کرد و گفت: در این مدت تعداد ۴۱۳ ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹۲ ولادت ۱۶ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: سال گذشته یک هزار و ۹۵۹ ولادت داشته‌ایم که یک هزار و ۳۵ مورد ولادت شهری و ۹۲۴ مورد ولادت روستایی اتفاق افتاده است که درصد ثبت در حالت کنونی ولادت در سال ۱۴۰۲ استان همدان از کل ولادت‌های ثبت شده در این مدت تعداد یک هزار و ۹۵۴ مورد در مهلت ۱۵ روز (مهلت قانونی برای اخذ شناسنامه) به ثبت رسیده است که ۹۹/۹ درصد از کل ولادت‌های ثبت شده را به خود اختصاص داده است که این رقم در استان برابر ۹۹/۷ درصد است.

مهرزاد با اشاره به آمار وفات در ۱۲ ماه اول سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اظهار کرد: در این مدت تعداد یک هزار و ۱۸۹ واقعه فوت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (یک هزار و ۲۱۴ مورد) ۲ درصد کاهش یافته است. وی با اشاره به آمار وفات در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بیان کرد: در این مدت تعداد ۲۶۹ واقعه فوت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۲۶۱ مورد) ۳ درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند ‌در ادامه با اشاره به آمار وفات مردان و زنان در سال ۱۴۰۳ گفت: از کل فوت‌های ثبت شده در این مدت ۶۸۳ نفر مرد (۵۷ درصد) و ۵۰۶ نفر زن (۴۳ درصد) بوده‌اند. وی در ادامه با اشاره به آمار وفات شهری و روستایی در سال ۱۴۰۲ افزود: از تعداد کل فوت‌های ثبت شده تعداد ۵۴۴ مورد شهری (۴۶ درصد) و ۶۴۵ مورد روستایی (۵۴ درصد) بوده است.

مهرزاد با بیان اینکه ثبت وفات در این مدت از میانگین حدود ۸۰ مورد در ماه به میانگین حدود ۱۱۰ مورد در ماه افزایش یافته است، تصریح کرد: در این مدت در مقابل هر ۱۰۰ مورد فوت مردان، تقریباً ۷۴ فوت برای زنان ثبت شده است. (نسبت جنسی متوفیان برابر ۷۴ بوده است) که به طور متوسط در هر شبانه روز تقریباً ۳ نفر (۳/۲) فرد شده است.

وی در ادامه وضعیت ثبت ازدواج در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را مقایسه کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۱۵۹ مورد ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته (یک هزار و ۲۱۹ مورد) ۵ درصد کاهش یافته است، که در هر شبانه روز تقریباً ۱/ ۳ ازدواج به ثبت رسیده است؛ در این بین ۶۶۰ مورد شهری (۵۷ درصد) و ۴۹۹ مورد روستایی (۴۳ درصد) به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند با اشاره به وضعیت ثبت ازدواج در استان همدان در سال ۱۴۰۲ و مدت مشابه سال قبل افزود: میانگین کاهش ازدواج ثبت شده در سال ۱۴۰۳ در سطح استان ۱۳/۶۷ در صد است که در شهرستان نهاوند کاهش ۵/ ۵ درصد بوده است.

وی در ادامه مقایسه‌ای بر وضعیت ثبت طلاق در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ داشت و بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۶۱ مورد طلاق به ثبت رسیده که نسبت به زمان مشابه در سال قبل (۴۴۵ مورد) ۳/۶ درصد افزایش یافته است.

مهرزاد وضعیت ثبت طلاق در استان همدان در سال ۱۴۰۲ و مدت مشابه سال قبل را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: میانگین کاهش طلاق ثبت شده در سال ۱۳۰۲ در سطح استان ۰/۶ درصد است، که در شهرستان نهاوند افزایش ۳/۶ درصد بوده است.

وی در خصوص نسبت ازدواج به طلاق در سال ۱۴۰۲ گفت: نسبت ازدواج به طلاق در این مدت برابر ۲/۵ بوده است؛ یعنی در مقابل هر تقریباً ۵ ازدواج ۲ طلاق به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند در خصوص کارت هوشمند ملی اظهار کرد: طبق ماده ۲۶ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه، کارت هوشمند ملی جایگزین کارت‌های شناسایی ملی (قبلی) می‌شود که قابلیت‌هایی چون شناسایی، تصدیق هویت، تطبیق اثر انگشت، امضای دیجیتال، رمزهای عبور را نیز دارد.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location