سرخط خبرها

دکتر علی چگنی مدیر مسئول

حکم ریاست جمهوری شهید سید ابراهیم رئیسی در ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در مراسمی از سوی رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای تنفیذ و ایشان برای یک دوره ۴ ساله به عنوان هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد که اکنون نزدیک ۳ سال از آن دوران می‌گذرد.

شهید آیت الله رئیسی میراث دار فضای آلوده سیاسی و گرایش به کدخدا و سازش در برابر شیاطین ابرقدرت دنیوی و همچنین میراث دار بدهی‌های سنگین دولت حسن روحانی در شرایط تحریم جهانی و رکود تورمی اقتصاد و بازار این موضوع می‌توانست هر دولتی را به زانو درآورد و کشور را با بحران جدی روبرو نماید.

دولت روحانی به علت ناتوانی در فروش نفت و کاهش شدید درآمدهای نفتی، به استقراض‌های گسترده روی آورد تا کسری بودجه خود را رفع کند. به همین دلیل شاهد بودیم که دولت گذشته بیش از حد مجاز اقدام به انتشار اوراق بدهی کرد؛ ارقام سنگینی از بانک مرکزی استقراض کرد و تعهداتش به پیمانکاران، شرکت‌ها و تامین اجتماعی را پرداخت نکرد.

دولت رئیسی از زمان شروع به کار خود مجبور بوده که اقدام به تسویه این حجم عظیم بدهی‌ها کند به طوری که تاکنون ۵۵۰ هزار میلیارد تومان از این بدهی‌ها را تسویه کرده و البته این پایان کار نیست.

اگر فهرست عظیم بدهی‌های دولت روحانی نبود،‌ دولت رئیسی می‌توانست درآمد حاصل از افزایش ۲ برابری صادرات نفت را صرف بهبود معیشت مردم کند. با دوّل همسایه ارتباطات خوبی شروع شد اگر فهرست عظیم بدهی‌های دولت روحانی نبود شهید می‌توانست درآمد وصل از افزایش صادرات نفت را صرف بهبود معیشت مردم نماید افسوس اقتصادی و بی‌توجهی دولت روحانی به مشکلات مردم دولت رئیس جمهور شهید را در گیر این حاشیه ها نمود . دولت شهید دکتر رئیسی توانست با توانمند ی تقویت زیرساخت های لازم را در کشور در دستور کار قراردهد! کارگاه های اقتصادی تعطیل را به چرخه تولید برگرداند.

هرچند تحریم‌ها و حضور افراد نفوذ در سطوح مختلف دولت مانع به ثمر نشستن بسیاری از تلاش‌های آن شهید گرانقدر گردید. و بی‌توجه به حاشیه‌ها و توهین‌ها مسیر را ادامه داد و گفت اگر با توهین کردن به من مشکلات مردم حل می‌شود !اشکال ندارد ادامه دهید. سید ابراهیم رئیس جمهور شهید خاری در چشم دشمنان این سرزمین شد به نحوی که در شهادتش شغالان و کرکسان و بی وجودان به هلهله در آمدند.

سید ابراهیم رئیس جمهور محرومان و مستضعفان بود با آنان حشر و نشر داشت و در سفرهای استانی‌اش بی‌تکلف به خانه‌های مردم می‌رفت و کنار آنان می‌نشست درد دل‌های آنان را گوش می‌داد. رئیسی مرد عمل بود مرد میدان بود چه در مبارزه و چه در دیپلماسی !!!

سید ابراهیم انسانی فاضل و خداترس بود. سید ابراهیم عشق و ارادتی بس نا‌پذیر به مردم داشت! اهل تشریفات و تکلفات در زندگی مرفه دور از مردم نبود. سید ابراهیم ، خادم الرضا بود و به این عنوان افتخار می‌کرد. سید ابراهیم، خدمتگزاری واقعی از جنس رجائی و باهنر بود!

او با صلابت در برابر استکبار و صهیونیست‌ها ایستاد. عملیات وعده صادق بخشی از تلاش‌های او در برابر حمایت از جبهه جهادی مقاومت علیه استکبار جهانی بود سید ابراهیم ،همچون استادش شهید بهشتی مظلوم واقع شد و تلاشهای شبانه روزی‌اش با ناجوانمردی وارونه نشان داده می شدند. سید ابراهیم، در نگاه امام خامنه‌ای عزیز ، رئیس جمهور محترم و مغتنم !!

کاش این غنیمت را بیشتر قدر می دانستیم !

کاش مدیران ارشد دولت‌ وی قدر تلاش‌ها و مجاهدت‌های او را می‌دانستند و در جهاد تبیین برای اطلاع رسانی عملکرد 3 ساله این دولت مغتنم کوتاهی نمی‌کردند! کاش مدیران ارشد دولت شهید رئیسی در شهرها رسانه گریز نبودند و خدمات دولتش را از طریق رسانه ها تبیین می کردند! کاش طرفداران و دوستداران رئیسی را به حاشیه نمی‌بردند!

کاش خدمات دولت آیت الله شهید را به دقت و در زمان لازم به اطلاع مردم می رساندند !

کاش مدیران دولت رئیسی ، انقلابی گری را لق لقه زبان نمی کردند و سپس در زمین اصلاحاتی ها و مخالفین دولت بازی نمی کردند !

کاش مدیران دولت آیت الله شهید واقعاً از جنس وی بودند ... خدمتگزار و انقلابی و مردمی . کاش وقتی آیت الله شهید فرمودند: بانیان وضع موجود در دولتش راهی ندارند ، مدیران میانی اش در استان ها و شهرستان ها به این جمله نگاه راهبردی داشتند!

اینک در پرواز یکشنبه شب 30 اردیبهشت ماه ، سید ابراهیم راهی بهشت شد اما راه وی ، آرمان وی ، اندیشه های وی ، درهمیشه تاریخ این سرزمین جاودانه خواهند ماند و شهادت پاداشی بود که خدای سید ابراهیم در قبال مجاهدتها و تلاش های وی برای مردم و سربلندی ایران اسلامی نصیبش کرد . در دلم بود که بی دوست نباشم هرگز چه توان کرد که سعي من و دل باطل بود سَلَامٌ عَلَى إِبْرَاهِيمَ درود بر ابراهيم كَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ نيكوكاران را چنين پاداش مى‏ دهيم إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِينَ در حقيقت او از بندگان با ايمان ما بود

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location